ulica
Tutaj jest miejsce na twoją reklamę

Nie zwlekaj, dowiedz się więcej jak możesz wypromować swoją firmę

pszczoła

Chrońmy Pszczoły

Kiedy zabraknie pszczół, człowiekowi pozostaną cztery lata życia!

previous arrow
next arrow

Jak ujędrnić skórę po odchudzaniu?

kobiet trzymajaca rece na brzuchu w kształcie serca a pomiędzy nimi leży kwiatek

Wraz z pozbyciem się nadprogramowych kilogramów lub po ciąży, zmienia się nie tylko obwód w pasie, ale i wygląd naszej skóry. Dopiero wtedy zadajemy sobie pytanie, jak ujędrnić skórę po odchudzaniu lub porodzie. Im więcej i szybciej schudliśmy, tym możemy mieć większe problemy ze zwiotczałą i pozbawioną jędrności skórą. Jest to bolączka osób stosujących niezbilansowaną dietę, która uboga jest w witaminy i minerały. Na szczęście można przywrócić skórze sprężystość i nawet uchronić się przed wiotką i mało atrakcyjną skórą na brzuchu, udach czy ramionach.

Jak ujędrnić skórę po odchudzaniu?

Naturalnym zjawiskiem jest to, że na skutek utraty tkanki tłuszczowej skóra na brzuchu, udach i ramionach jest rozciągnięta. Niestety nie wygląda to zbyt estetycznie i źle się z tym czujemy. Luźna skóra jest odwieczną bolączką osób, którym udało się zrzucić nadprogramowe kilogramy. Zwykle jest tak, że im więcej kilogramów nam ubyło, tym borykamy się z większą ilością luźnej skory.

Nie trzeba jednak od razu udawać się na zabieg chirurgiczny w celu ujędrnienia skóry. Można nadać jej sprężystości za pomocą konkretnych zabiegów pielęgnacyjnych, aktywności fizycznej i odpowiednim składnikom odżywczym. Z całą pewnością należy wyposażyć się w kosmetyki ujędrniające i nawilżające. Należy także wykonywać regularnie masaże i peelingi, które pobudzą krążenie i ujędrnią skórę. Z kolei ćwiczeniami fizycznymi wzmocnimy mięśnie i poprawimy sprężystość skóry. Pomocne jest także szczypanie skóry w miejscach, gdzie jest zwiotczała, co pobudza krążenie i zwiększa elastyczność. Pomocne jest także szczotkowanie skóry oraz natryski naprzemiennie zimną i ciepłą wodą.

Nie tylko dieta na jędrną skórę

Styl życia i sposób odżywiania się mają ogromny wpływ na kondycję naszej skóry. Niezwykle ważne jest to, aby podstawą diety były świeże warzywa i owoce w różnych formach. Oprócz sałatek skropionych zimno tłoczonym olejami roślinnymi i wzbogaconymi o pestki, nasiona i orzechy, warto także pić świeżo wyciśnięte soki warzywne i owocowe. Ograniczenie cukru i wysoko przetworzonych produktów oraz nawodnienie organizmu to podstawa. Podobnie zresztą jak utwardzonych tłuszczów i dań typu instant. Należy unikać alkoholu i kofeiny oraz dymu tytoniowego. Ważne jest także wysypianie się i przebywanie na świeżym powietrzu. Proces odchudzania powinien być powolny i systematyczny – kilogram masy ciała na tydzień. Warto wspomóc się także ziołami i suplementami diety. Kluczowymi mikroskładnikami w diecie są magnez, cynk, selen, siarka, witaminy z grupy B i witamina E.