kobiet trzymajaca rece na brzuchu w kształcie serca a pomiędzy nimi leży kwiatek

Jak ujędrnić skórę po odchudzaniu?

Wraz z pozbyciem się nadprogramowych kilogramów lub po ciąży, zmienia się nie tylko obwód w pasie, ale i wygląd naszej skóry. Dopiero wtedy zadajemy sobie pytanie, jak ujędrnić skórę po odchudzaniu lub porodzie. Im więcej i szybciej schudliśmy, tym możemy mieć większe problemy ze zwiotczałą i pozbawioną jędrności skórą. Jest to bolączka osób stosujących niezbilansowaną dietę, która uboga jest w witaminy i minerały. Na szczęście można przywrócić skórze sprężystość i nawet uchronić się przed wiotką i mało atrakcyjną skórą na brzuchu, udach czy ramionach.

Jak ujędrnić skórę po odchudzaniu?

Naturalnym zjawiskiem jest to, że na skutek utraty tkanki tłuszczowej skóra na brzuchu, udach i ramionach jest rozciągnięta. Niestety nie wygląda to zbyt estetycznie i źle się z tym czujemy. Luźna skóra jest odwieczną bolączką osób, którym udało się zrzucić nadprogramowe kilogramy. Zwykle jest tak, że im więcej kilogramów nam ubyło, tym borykamy się z większą ilością luźnej skory. Nie trzeba jednak od razu udawać się na zabieg chirurgiczny w celu ujędrnienia skóry. Można nadać jej sprężystości za pomocą konkretnych zabiegów pielęgnacyjnych, aktywności fizycznej i odpowiednim składnikom odżywczym. Z całą pewnością należy wyposażyć się w kosmetyki ujędrniające i nawilżające. Należy także wykonywać regularnie masaże i peelingi, które pobudzą krążenie i ujędrnią skórę. Z kolei ćwiczeniami fizycznymi wzmocnimy mięśnie i poprawimy sprężystość skóry. Pomocne jest także szczypanie skóry w miejscach, gdzie jest zwiotczała, co pobudza krążenie i zwiększa elastyczność. Pomocne jest także szczotkowanie skóry oraz natryski naprzemiennie zimną i ciepłą wodą.

Nie tylko dieta na jędrną skórę

Styl życia i sposób odżywiania się mają ogromny wpływ na kondycję naszej skóry. Niezwykle ważne jest to, aby podstawą diety były świeże warzywa i owoce w różnych formach. Oprócz sałatek skropionych zimno tłoczonym olejami roślinnymi i wzbogaconymi o pestki, nasiona i orzechy, warto także pić świeżo wyciśnięte soki warzywne i owocowe. Ograniczenie cukru i wysoko przetworzonych produktów oraz nawodnienie organizmu to podstawa. Podobnie zresztą jak utwardzonych tłuszczów i dań typu instant. Należy unikać alkoholu i kofeiny oraz dymu tytoniowego. Ważne jest także wysypianie się i przebywanie na świeżym powietrzu. Proces odchudzania powinien być powolny i systematyczny – kilogram masy ciała na tydzień. Warto wspomóc się także ziołami i suplementami diety. Kluczowymi mikroskładnikami w diecie są magnez, cynk, selen, siarka, witaminy z grupy B i witamina E.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *