ulica
Tutaj jest miejsce na twoją reklamę

Nie zwlekaj, dowiedz się więcej jak możesz wypromować swoją firmę

pszczoła

Chrońmy Pszczoły

Kiedy zabraknie pszczół, człowiekowi pozostaną cztery lata życia!

previous arrow
next arrow

Dieta dla zapracowanych – kontrola kluczem do sukcesu

Przykładaj wagę do ilości i jakości spożywanych posiłków, to tylko dzięki temu Twoja dieta dla zapracowanych będzie przynosiła spodziewane efekty. Czasami w natłoku obowiązków i wiecznie goniących terminów sięgamy z nerwów po batona, paluszki, czy chociażby puszkę orzeszków, które, pomimo że powinny znaleźć się w naszej diecie, to nie powinny trafiać do naszych żołądków w takim wydaniu. Często zdarzają się też różne okazje, takie jak imieniny, urodziny itp. których nieodłącznym elementem są słodkości w postaci tortów, ciast, cukierków, czy też innych rarytasów z dużą ilością cukru. O ile nie pojawia się to częściej niż raz w miesiącu, można nad tym zapanować, jednak jeśli niemal każdego dnia sięgamy po takie kaloryczne i niezdrowe pyszności, krótka nieuwaga lub brak kontroli w umiarze, może okazać się dla nas niebezpieczne. Dlatego powinniśmy unikać kupowania i podgryzania różnego rodzaju batoników, chipsów i ciasteczek, ufając, że przydadzą się na zapas. 

Planowanie diety dla pracujących

Zaplanuj swój jadłospis w taki sposób, aby Twoja dieta dla pracujących okazała się jak najbardziej przyjazna dla Ciebie. Przykładowo możesz przygotować wieczorem posiłki, które będziesz chciał zabrać ze sobą następnego dnia do pracy. Dzięki temu będziesz miał możliwość unikania sytuacji, w których dopadnięty głodem, zjesz cokolwiek. Jeżeli pracujesz w terenie w czasie zimy przydatny, może okazać się termos, w którym będziesz mógł umieścić np. ciepłą zupę, a w czasie lata torba izolacyjna, która pomieści np. zdrową kanapkę lub porcję mięsa z dużą ilością warzyw.

Jakość diety w pracy

Przywiązuj uwagę do spożywanych posiłków, z których składa się Twoja dieta w pracy. Nie korzystaj z gotowych posiłków lub takich, które zalewa się jedynie wodą. Możesz zabrać do pracy np. samodzielnie przygotowaną gęstą zupę, a dolewając do niej wrzątku, uzyskasz zdrowy, ciepły i sycący posiłek.

Zamawianie zdrowych fast-foodów

Jeżeli jesteś głodny, a koledzy i koleżanki z pracy zamawiają dla siebie jakieś posiłki na telefon, również możesz z tego skorzystać. Warto jednak postawić na zdrowe potrawy takie jak np. sałatki z grillowanym kurczakiem lub rybami. Dlatego warto przejrzeć całe menu, jakie oferuje określona restauracja i wybrać najlepszą dla swojego zdrowia pozycję.

Napoje, które mogą okazać się niezdrowe

Koniecznie zwracaj uwagę na to co spożywasz. Herbata, czy też kawa nie zapewniają dostarczanie wody do organizmu, a wręcz ją zabierają, ponieważ zawierają właściwości wysuszające. Lepiej stawiać na wodę lub soki zrobione z owoców, lub warzyw, a jeśli koniecznie chcemy postawić na ciepły napój, to wybierajmy herbaty owocowe lub zioła. Jeżeli nie możemy wyobrazić sobie życia bez kawy, to najlepiej ograniczyć ja do jednej filiżanki dziennie. Powinniśmy unikać picia kawy na początku dnia, a stawiać na nią dopiero po zjedzonym śniadaniu. Nie trzeba też chyba przypominać, że słodkie gazowane napoje, są najgorszym płynem, jaki tylko możemy dostarczyć do naszego organizmu, ponieważ zawiera mnóstwo pustych kalorii i nie znajdują się w niż żadne odżywcze składniki.