Kiedy brać białko?

Odżywki białkowe są najczęściej skomplementowanymi produktami towarzyszącymi osobom aktywnym. Wiele początkujących osób ma wątpliwości co do tego, czy zażywać białko przed czy po treningu redukcja?

Czym jest odżywka białkowa?

Odżywka białkowa jest źródłem łatwo przyswajalnego białka w postaci koncentratu proszkowego gotowego do rozpuszczenia w wodzie. Odżywki mogą być pochodzenia roślinnego, serwatkowego lub zwierzęcego niemlecznego.

Jak działa odżywka białkowa?

Odżywka białkowa dostarcza łatwo przyswajalne białko, którego nie udało się wkomponować w diecie w wystarczającej ilości.

Białko jako budulec masy mięśniowej

Białko jest zbudowane z aminokwasów, które są główny składnikiem tkanki mięśniowej człowieka. Warto wiedzieć, że organizm nie jest w stanie tworzyć zapasów białka, więc jego przyjmowanie jest bardziej niż wskazane. Odpowiednie dawki białka pomagają w szybszej regeneracji mięśni i ich rozbudowie.

Czy podczas redukcji jest potrzebne białko?

Zdecydowanie tak. Białko jest podstawowym budulcem mięśni, ale mimo to jest niezwykle przydatne podczas odchudzania. Przyjmowanie białka podczas redukcji zapewnia optymalizację procesów zachodzących w organizmie. Brak odpowiednich ilości białka może spowodować zaburzenia spowalniające proces odchudzania.

Dlaczego warto brać białko podczas redukcji?

Białko mobilizuje organizm do termicznego spalania kalorii – oznacza to, że po przyjęciu odżywki białkowej organizm jest zmuszony do jej strawienia, co powoduje podwyższenie temperatury ciała i spalanie kalorii. Białko może być też świetnym zamiennikiem słodyczy. Mimo, że jest sprzedawane w słodkiej wersji to zawsze zawiera około 90 % czystego białka i tylko niewielki procent węglowodanów, które w takiej ilości są zupełnie niegroźne dla diety.

Kiedy przyjmować białko?

Jeżeli odżywka ma być przyjmowana przed treningiem trzeba przyjąć kilka ważnych zasad, ponieważ bez zastosowania się do nich układ trawienny może źle zareagować na spożycie odżywki przed treningiem.

W fazie redukcji powinno się przed treningiem stosować jedynie wysokiej jakości izolat. Jeśli ma to być hydrolizat, to tylko taki który został pozyskany wyłącznie z izolatu. W takim przypadku w trakcie treningu organizm otrzyma dodatkowe paliwo, co jest niezwykle korzystne.

Przyjmowanie odżywki białkowej w formie hydrolizatu po treningu redukcyjnym będzie zdecydowanie bardziej korzystne ze względu na szybki zastrzyk energii, jaki preparat oferuje. Warto przyjąć również po około godzinie od treningu odżywkę białkową w formie hydrolizatu albo w formie koncentratu.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *