pszczoła

Chrońmy Pszczoły

Kiedy zabraknie pszczół, człowiekowi pozostaną cztery lata życia!

ulica
Tutaj jest miejsce na twoją reklamę

Nie zwlekaj, dowiedz się więcej jak możesz wypromować swoją firmę

previous arrow
next arrow

Ile kalorii spala się podczas snu

Na spalanie kalorii mają wpływ nie tylko wykonywane ćwiczenia fizyczne, ale również zdrowy sen. W trakcie snu organizm musi nadal pracować, czerpiąc energię z kalorii. Spalanie kalorii w trakcie spania jest potwierdzonym badaniami faktem.

Czy sen jest ważny

Sen jest niezwykle ważnym elementem w funkcjonowaniu całego organizmu. Kiedy śpimy, w naszym organizmie zachodzi wiele procesów regeneracyjnych, w celu pozyskania przez organizm energii spalane są kalorie. Jakość snu ma ogromny wpływ na pracę naszego mózgu jak również i pamięć. Również odpowiednio wpływa na samopoczucie oraz procesy metaboliczne- jego odpowiednia ilość sprzyja utrzymaniu odpowiedniej masy ciała.

Jak sen oddziałuje na zdrowie

Dobry jakościowo sen poprawia wiele funkcji w naszym organizmie. Odpowiednia ilość snu wzmacnia układ immunologiczny, poprawia pracę mózgu oraz reguluje metabolizm, sprzyjając utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Ile godzin snu potrzebuje człowiek

Według dostępnych badań człowiek na prawidłową regenerację potrzebuje od 7 do 8 godzin snu na dobę. Odpowiednia dawka snu nie tylko zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób, ale jest również niezbędna do utrzymania dobrego samopoczucia.

Ile powinien trwać głęboki sen

Głęboki sen to ostatnia faza snu, nazywana fazą nREM. Może ona trwać od 80 do 100 minut i powtarzać się od 4 do 6 razy w ciągu nocy. Faza nREM, podobnie jak faza REM odpowiada za procesy regeneracji naszego organizmu. Podczas fazy nREM nasz oddech jest znacznie płytszy, obniżone zostaje ciśnienie krwi oraz spowolnione zostają procesy trawienne. Organizm jest w stanie pełnego relaksu i odpoczynku. Podczas tej fazy snu następują głębokie procesy regeneracyjne takie jak gojenie się ran i blizn. Następuje również wzrost nowych komórek.

Ile kalorii spalamy podczas snu

Badania mówią, że w trakcie snu możemy spalić nawet 70 kcal w ciągu godziny. Na ilość spalonych podczas snu kalorii działa wiele czynników takich jak: długość i jakość snu, aktywność fizyczna oraz szybkość procesu przemiany materii. Podsumowując: im zdrowiej śpimy, tym więcej kalorii spalamy.

Spalanie kalorii podczas snu

Podczas snu nasz organizm musi utrzymywać najważniejsze funkcje życiowe oraz prawidłową temperaturę ciała. Energię do utrzymania tych procesów pobiera ze spożytych posiłków. Oczywiście, należy zwrócić uwagę, aby nasza dieta była zdrowa i zróżnicowana. Najwięcej kalorii spalamy podczas w fazy REM. Podczas tej fazy snu, nasz mózg pracuje najintensywniej, a do swojej pracy potrzebuje glukozy- pobierając ją z organizmu, pobudza spalanie kalorii.

Czynniki, mające wpływ na spalanie kalorii podczas snu:

  • Odpowiednia temperatura w sypialni- w niskich temperaturach metabolizm jest przyspieszony, stałe godziny zasypiania,
  • odpowiednia ilość snu- wyspane osoby są mniej narażone na ataki głodu związane z brakiem energii następnego dnia,
  • odpowiedni posiłek przed snem- jedzenie wysokokalorycznych posiłków tuż przed snem może prowadzić do problemów z wagą.

Co spala najwięcej kalorii

Do aktywności, podczas których spalamy najwięcej kalorii, można zaliczyć:wchodzenie po schodach — podczas tej czynności, przez godzinę spalamy ok. 950 kcal,squash — godzinna gra w squasha pozwoli spalić nawet 840 kcal,bieganie szybkim tempem- godzinny bieg w tempie ok. 12 km/h pozwala spalić nawet do 780 kcal.

Ile kalorii spalamy w ciągu dnia

Na ilość spalonych w ciągu dnia kalorii u osoby dorosłej wpływa aktywność fizyczna oraz ilość spożytych kalorii w stosunku to naszego zapotrzebowania energetycznego. Organizm wydatkuje spożyte kalorie na liczne procesy energetyczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Dokładając do codziennych aktywności, ćwiczenia fizyczne, możemy zwiększyć spalanie kalorii.

Ile kalorii spala spacer

Przeciętnie zakłada się, że dorosła osoba podczas godzinnego spaceru, utrzymując średnie tempo, może spalić nawet do 300 kcal. Podwyższenie tempa zwiększy spalanie kalorii do 370 kcal. Najwięcej kalorii możemy spalać podczas spaceru pod górkę. Szacuje się, że 15-minutowy spacer pod górkę pozwoli na spalenie ok. 90 kcal.