ulica

Wzmocnij swój system odpornościowy już dzisiaj!

ulica
Tutaj jest miejsce na twoją reklamę

Nie zwlekaj, dowiedz się więcej jak możesz wypromować swoją firmę

pszczoła

Chrońmy Pszczoły

Kiedy zabraknie pszczół, człowiekowi pozostaną cztery lata życia!

previous arrow
next arrow

Dorsz pieczony w folii z ziołami

Nie od dziś wiadomo, że jedzenie darów morza wydłuża życie. Azjaci w swych posiłkach spożywają algi morskie, owoce morza, czy ryby. I po nich nie widać wieku. Oprócz tego są szczupli. Jaką wiedzę posiadają, której my nie mamy? Nie ma wątpliwości, powinniśmy się na nich wzorować. Powiedzenie “jesteś tym, co jesz” jest trafione w dziesiątkę. Powinniśmy zwracać większą uwagę na produkty które spożywamy.

Ponadto pojawienie się ryb na talerzu stanowi świetną alternatywę dla mięsa. Gdy choć raz w tygodniu na naszym talerzu pojawia się ryba – dbamy o swoje zdrowie, a dieta wzbogaca się w niezbędne tłuszcze.  Przygotowanie pożywnej i lekkostrawnej ryby może być sprawne – przykładem niech będzie apetyczna ryba pieczona w folii, my proponujemy dorsza.

Dlaczego warto sięgnąć po dorsza?

Dorsze to ryby morskie, występują także w Morzu Bałtyckim, jednak te, co spotykamy w naszych sklepach, to zwykle pochodzące z mórz arktycznych. Ponadto mają mało ości – co zachęci pewnie nie tylko najmłodszych smakoszy. Oprócz tego, jest to ryba dostępna przez cały rok. Przepis jest prosty. A jeśli chodzi o rybę? Dorsz jest bombą witaminową, a to na co zwraca uwagę większość jego smakoszy, to kwestia, że jest źródłem białka oraz kwasów z grupy omega. To zapewne skusi niejedną osobę, by spróbować wprowadzić ją na stałe do swojego menu. Nie masz czasu? Tym bardziej! Przyrządzenie tego dania jest szybkie. A, że dorsz pieczony w folii jest zdrowy, to chyba nie musimy nikogo więcej przekonywać?

Posiłek dietetyczny, czyli przepis na dorsza z piekarnika

Dorsz z piekarnika w folii to dość popularna potrawa, ale wszystko zależy od tego jak zostanie przygotowany. Nasz przepis, to gwarancja smaku, ale nie ograniczaj się. Pamiętaj, że podczas gotowania liczy się także pomysł i zabawa. Może masz sprawdzone przepisy na obiad w którym króluje filet z dorsza z piekarnika? Jeśli tak, to pamiętaj, że zawsze warto spróbować czegoś nowego, lub połączyć swoje i nasze składniki, by przygotować jeden z własnych przepisów. Szukaj swojej inspiracji, aż dojdziesz do celu. Dorsz pieczony w folii ma wiele odsłon. Oto i nasza.

Składniki:

  • 600 g filetów z dorsza,
  • mięta, bazylia i rozmaryn,
  • sok z cytryny (1 łyżka),
  • czosnek – kilka ząbków,
  • sól,
  • pieprz,
  • oliwa.

Sposób przygotowania:

Aby przyrządzić potrawę filet z dorsza pieczony w piekarniku warto zainspirować się przepisem.

Filety dokładnie umyj i osusz. Lepiej podzielić je na mniejsze części. Obrane z gałązek zioła należy posiekać, a następnie dodać sól i pieprz. Dodaj czosnek. Przełóż do miski, wyciśnij sok z cytryny (1 łyżka).

Dorsz w piekarniku to podwójna alternatywa. Możesz przygotowaną mieszanką natrzeć rybę, ale możesz także naciąć dorsza (powstaje wtedy niby kieszonka) i przygotowaną mieszanką z ziołami uzupełnić to nacięcie. Dorsz w folii jest pyszny w obu wariantach. Następnie smarujemy oliwą duży kawałek folii aluminiowej. Umieszczamy tam dorsza i szczelnie go zawijamy. Filet z ryby wkładamy pojedynczo do folii. Przygotowane zawiniątka wkładamy do mocno nagrzanego piekarnika (200 stopni Celsjusza) i pieczemy około 25 minut.

Pieczony dorsz to świetny pomysł na obiad. Pieczony w folii przez zaledwie kilka minut, jest soczysty. Do dania możesz dodać ziemniaki i kapustę kiszoną. A może wolisz wersję z ryżem i gotowanymi warzywami? Pomysły i dodatkowe przepisy możesz znaleźć także na naszej stronie. Wszystko zależy od fantazji i tego, czego chcesz.

Pragniemy również zaznaczyć, że dorsz pieczony w piekarniku jest dużo lepszy niż ten smażony na patelni. Między innymi dlatego, że jest to delikatna ryba. Ponadto jeśli szukasz dania fit, to jest to idealne zdrowe i pożywne danie. Smażony ma ok. 140 kcal/100g, z kolei pieczony około 80 kcal/100g.

A czy nie uważasz, że styl życia, to także to co spożywamy?

Ważne jest zarówno to jak dbamy o nasze ciało od zewnątrz, jak i od środka. Dlatego też zachęcamy do zapoznania się z innymi artykułami na naszej stronie, gdzie odkryjesz różne przepisy, które są przygotowane z myślą o zdrowym życiu.